Így fest filmvásznon a formálódó náci birodalom és a diktatúrát előkészítő amerikai körök összeesküvése
Az Amszterdam című filmben a celluloid-négyzetcentimétereket nagy nevek foglalják el.
Az Amszterdam című filmben a celluloid-négyzetcentimétereket nagy nevek foglalják el.
A tragikus sorsú költő minden eddig ismert prózai írása mellett most olvashatunk eddig lappangó, teljességgel ismeretlen szövegeket is a több mint hatszáz oldalas kötetben.
A Here It Is című albumon bő egy tucat művész idézi fel a búslakodás pápájának dalait.
Végletesen abszurd helyzetről számol be a zsidó kulturális folyóirat friss számában Radics Viktória. Esszékritikájának tárgya az a „filológiai és irodalomtörténeti szempontból is óriási jelentőségű” munkanapló, amelyet Kertész Imre a Sorstalanság című regényének előmunkálatai idején, 1958 és 1962 között vetett papírra.
Peremlétek, megszakított barátságok, letérési kísérletek az apák útjáról, kollektív vészhelyzet – ezeket a témákat érinti a 20. Olasz Filmfesztivál 12, javarészt cannes-i, velencei fesztiváldíjas olasz alkotása.
Dankó István rendező a teatralitást a történethez illőn mellőzve adaptálta Jevgenyij Griskovec 1999-ben született művét.
Az aranykor fénykora szereplői közel sem olyan gondtalanok és menők, mint elsőre tűnik.
Nick Payne brit drámaíró bizarr darabját Szőcs Artur rendező viszi a színpadra először Magyarországon.
Sokoldalú színész volt, sőt, valóságos reneszánsz ember, aki rendezett, verseket írt és fordított, imponáló filozófiai tájékozottsággal bírt
A hazudozó politikusok mellett Szolzsenyicin és Bulgakov is szóba kerül Julian Cope legújabb lemezén.
Az emblematikus remekmű november 1-én a Müpában lesz hallható.
Ifj. Vidnyánszky Attilának sokadik akrobatamutatványát mutatja be a megfiatalodott társulat dinamikus összjátékában.
Hogyan szivárgott vissza a magyar mozikba az amerikai film a Kádár-korszakban? Takács Róbert történész Hollywood a vasfüggönyön túl című művében elemzi a dokumentumokat.
A művész Roma Travestita című lemezén a kései olasz barokk operák jórészt elfelejtett hősnői támadnak fel.
Az új lemez, a címét az önéletrajzi elemeket fikciós környezetbe helyező, népszerű regényformától kölcsönző Autofiction simán ott van az angol zenekar pályafutásának legjobb pillanatai között.
Gaelle Josse Egy asszony ellenfényben címmel írt kérdőjelekkel teli portrét Vivian Maier életéről.
A Peter von Kant című film is egy fullasztó alá-fölé rendeltségi viszonyba torkolló kapcsolat anatómiája.
Az első világháború után tömegesen álltak munkába a nők. Kaptak is eligazítást hozzá tudós férfiaktól. Papp Barbara: „Nőkérdés” és női iránymutatás című tanulmánya az Aetas című folyóiratban jelent meg.
Miért csúszott félre az élete annak a lánynak, aki Audrey Hepburnért rajongott, milyen köznapi szerepeket kellett eljátszania az évtizedek során, és vágyálma helyszíne, Párizs helyett miféle érzelmi hullámvasúton történő utazás jutott neki? Tracy Lets amerikai drámaíró legújabb darabját most láthatja először a magyar közönség.
A Glagolita misét Európában értetlenség fogadta, ezt még megtapasztalta a szerző, diadalát azonban már nem érhette meg.